Inspiratiedagen
Onder het mom van “delen is kracht” heeft Slim met media twee inspiratiedagen gehouden: één in Deventer en één in Arnhem. Tijdens de ochtendsessie zijn we aan de hand van het visiespel Slim met media in gesprek gegaan met directeuren van basisscholen over mediawijsheid. Zo werd onder andere duidelijk dat als je Facebook inzet om ouders te betrekken, je ook moet nadenken over de manier waarop je omgaat met het delen van foto’s. “Dit spel wil ik graag spelen met mijn eigen team” zei één van de directeuren. “Dan kunnen we samen richting geven aan mediawijsheid op school”. Geïnspireerd en met een bredere kijk op mediawijsheid gingen onze deelnemers naar huis.
De middagsessie voor leerkrachten stond in het teken van praktische lestips. Dit keer een mediales over internetreclame en een mediales over online identiteit. Wat is reclame eigenlijk en hoe herken ik het? Op Google, YouTube maar ook in social games. De les werd afgesloten met een zelfgemaakt reclamefilmpje over de boekenmarkt op school met behulp van Magisto.
De les over online identiteit behandelt het thema Wie ben jij online? Wat kan ik van je vinden (en dat is vaak meer dan je denkt!). Deze les sloten we af met de opdracht een online profielposter te maken in Glogster waarbij de leerlingen keuzes maken over wat zij wel en niet van zichzelf online zetten.
Comments are closed.