Onze visie op digitale geletterdheid
Slim met media vindt dat digitale geletterdheid een vaste plek moet krijgen in het curriculum van het voortgezet onderwijs. En “vast” hoeft niet te betekenen “een apart vak”. Afhankelijk van de school kan het opgenomen worden in mentorlessen, in themaweken, in ict-lessen, binnen projecten of anderszins. Naast het “hoe” is het belangrijk om na te denken over het “wat”. Wat wil je je leerlingen meegeven? Wil je je vooral richten op de bewustzijnsthema’s van mediawijsheid zoals privacy, online imago en commercie? Of ook op vaardigheden als: informatievaardigheden, ict-basisvaardigheden of programmeren?
Waar staat jouw school?
Als je digitale geletterdheid een serieuze plek wilt geven in je onderwijs dan is het belangrijk om te weten waar je staat en waar je naar toe wilt groeien. Het Slim met media Visiespel is hiervoor een perfect instrument. Bovendien ontwikkel je niet alleen een visie op digitale geletterdheid voor leerlingen maar ook op mediawijs handelen door docenten én niet onbelangrijk: draagvlak. Lees meer …